måndag 9 januari 2017

Thumbs #5



1. Lucas Simonsson
Finns ingen som förgyller mitt Facebookflöde som denna kille. Skrattar så jag dör. Ni måste följa honom om ni inte redan gör det. Det är en order!





2. Skam
Behöver jag förklara? Världens bästa serie. Jag var väldigt skeptisk till att följa en norsk serie men den här är bara för underbar och för varje säsong blir det bara bättre och bättre. Ger lite nostalgikänslor till när man själv var tonåring. Själv kunde jag inte ens vänta på att tredje säsongen skulle komma ut på SVTplay så jag såg den på norska, haha.


3. American Horror Story
Trodde aldrig i hela mitt liv att jag frivilligt skulle kolla på skräck men den här serien är svinbra! Man blir liksom härdad efter varje avsnitt också så efter ett tag så rycker man typ på axlarna när den ena skär halsen av den andra, haha. Har dock bara sett lite mer än halva av sista säsongen så jag lär ta tag i att se de tidigare säsongerna också. Bästa är ju att alla säsonger handlar om olika saker så det gör ingenting om man inte kollar dom i ordning. Dessutom är Lady Gaga med i Hotel-säsongen och hon är så gräsligt snygg att jag vill bli lesbisk.





1. Noppiga kläder
(Ja, i mina öron heter det noppiga och inte noppriga, haha). Jag kan verkligen bli tokig på kläder som blir noppiga efter typ en tvätt. Jag har små tvångsritualer för mig ibland så jag sitter och pillar bort alla noppor så fort jag blir lite rastlös men dom tar ju aldrig slut?! Har provat tricket med att använda rakhyvel för att hyvla bort dom men det har inte funkat särskilt bra. Blir allergisk av att bara kolla på bilden nedan...



2. Överarbetade ögonbryn
Ögonbrynen är ju "it" just nu (vem kan ha missat det?) men så fort trender kommer så kommer även folk som överarbetar dom eller går ut alldeles för hårt. Alla trender kan inte passa alla människor, så de som slaviskt följer alla trender som kommer och går blir väldigt opersonliga i slutändan.



3. Klyschiga tatueringar
Egentligen bryr jag mig inte om folk vill ha samma tatueringar som alla andra men det blir ju så tråkigt! Jag älskar originella tatueringar med fina tankar bakom. Ingen har väl missat hur många medelålders traskar runt med typ identiska tribaltatueringar? Min generation kommer hamna där i framtiden fast med drömfångare, infinitytecken och svalor. Ja, det är snyggt, men i längden blir det tråkigt (är dock inte helt säker på att jag själv inte kommer hamna i samma klunga).


3 kommentarer:

  1. Har beställt innan från de och Linas matkasse är ej bra kommer aldrig beställa mer genom deras sida. Frukterna var ruttna och man var tvungen att handla utöver det som inte kom med i affären. Slöseri med pengar om man vill vara ekonomisk ska man planera ta bilen köra till affären och handla på 10 min de varor som man har planerat för och laga.

    SvaraRadera
  2. Har precis tittat klart på tredje säsongen av SKAM och tycker att säsong 2 är bäst hittills! :)

    SvaraRadera
  3. Roligt inlägg att läsa :)

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)