måndag 8 maj 2017

Bröstmjölk och mord

Mitt liv har varit lite upp och ner på sistone. Förra veckan hade jag världens PMS och hade cirka trehundrafemtiosju gråtattacker. Okej, där överdrev jag lite, men ni fattar grejen. Har insett nu att det nog var mer än bara PMS som var i farten. Jag äter ju antipsykotika dagligen och när man slutar röka tvärt kan tydligen biverkningar från den medicinen förstärkas vilket innebär att jag har bröstmjölk i mina tuttar IGEN. Bröstmjölken beror på förhöjd halt av prolaktin, ett hormon, och har man förhöjd halt av det så hämmar det dopaminet vilket är ett av "glädjeämnena" som hjälper en att hålla humöret i balans. Så det i samband med PMS har resulterat i att jag varit helt kaos känslomässigt. Som tur är så kan jag skratta åt det så här i efterhand, haha. Men lite jobbigt är det och förmodligen bör jag kontakta vårdcentralen så de får ta prover på mig. Orkar dock verkligen inte byta medicin om det skulle komma på fråga. Seroquelen är min lifesaver och utan den lever jag inte. På riktigt.

Jaja, det var dagens status. Tänkte, för att gå från ett ämne till ett annat, tipsa om en sjukt bra dokumentär som går på SVT just nu. Det handlar om Kevinmordet, mordet som det sägs att två pojkar på 7 och 5 år står bakom och som nu håller på att granskas på nytt. Man får följa pojkarna som idag är i ungefär samma ålder som mig och det är så hemskt att se hur de lever med detta idag. Jag är helt fast alltså. Ni dokumentärjunkies måste se den!

4 kommentarer:

  1. Oj den ska jag absolut kolla på!!
    Hoppas du känner dig bättre nu <33

    SvaraRadera
  2. Sv: ja jag med , verkligen älskar den sidan! Åh hoppas du känner dig bättre snart!<3

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset, jag är en dokumentärjunkie. Men bröstmjölk utan bebis, måste vara så jobbigt! Min hund får det ibland >.<

    SvaraRadera
  4. Jag följer all rapportering kring denna utredning just nu. Så. Himla. Intressant.

    SvaraRadera

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)